System obrażeń

Awatar użytkownika
Rada Jedi
Posty: 471
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:47

System obrażeń

Post autor: Rada Jedi »

Nie licząc treningów wewnątrz bazy, każda śmierć wewnątrz mechaniki gry – tj. utrata punktów życia wewnątrz silnika gry – oznacza, że postać została zraniona. Każda kolejna śmierć wewnątrz gry to rana coraz gorszej skali.

System obrażeń działa zawsze na misjach i podczas wydarzeń poza bazą Jedi, nie licząc treningów, chyba, że Game Master zadecyduje inaczej.

Lekkie rany - te odnosimy przy pierwszej śmierci. Nie wywierają one drastycznego wpływu na postać, nie stanowiąc żadnego fizycznego ograniczenia - są bolesne i męczące, lecz nie stawiają żadnych barier w działaniu.

Średnie rany - odnoszone podczas drugiej śmierci. Są już poważne, utrudniające wiele czynności. Trzeba liczyć się z możliwością niepowodzenia działań, które normalnie byłyby udane. Koordynacja Jedi jest znacząco osłabiona, choć brak jeszcze ścisłych ograniczeń.

Ciężkie rany - wraz z trzecią śmiercią w OJP, Jedi jest już niezwykle okaleczony. Bieg i akrobatyka, a także wszelkie obciążenie ciała, mogą pogłębiać okaleczenia. Ból pochodzący z ran tej skali jest w większości przypadków stale odczuwalny i bardzo silny, sam w sobie stanowi bardzo poważne ograniczenie i przyczynia się do szybko narastającej słabości.

Krytyczne rany - po czwartej śmierci ranny nie jest już w stanie podjąć jakichkolwiek działań. Pozostaje na granicy śmierci, poza szczególnymi przypadkami tracąc przytomność i potrzebując natychmiastowej pomocy medycznej. W stanie krytycznym postać jest już umierająca i nie ma możliwości przeżyć bez wsparcia. Nawet w wypadku powrotu do przytomności szybszy chód i wszelkie gwałtowniejsze ruchy są całkowicie poza zasięgiem Jedi.

Śmiertelne rany - piąta śmierć oznacza już tylko uśmiercenie Jedi. Postać zostaje bezpowrotnie stracona.




Jeśli ranna postać zostaje na nowo poraniona w trakcie leczenia swoich dotychczasowych rp, obowiązuje dotychczasowy przelicznik – druga śmierć w OJP będzie więc wciąż stanowić rany dopiero średnie. Z perspektywy RP jednak, postać jest skrajnie osłabiona obrażeniami z powodu samej ich ilości; natura tej kumulacji zależy wtedy od narracji Game Mastera.
Obrazek
ODPOWIEDZ