System RPG

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 13 lip 2016, 17:23

Z wymagań Rzutu Mieczem Świetlnym III usunięty został wymóg atutu Manipulacji Mocą IV po przegłosowaniu pomysłu Ucznia Jedi Fenderusa z uwagi na trafne opinie na temat nauki tych zagadnień Mocy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 08 sie 2016, 13:51

Na wniosek Ucznia Jedi Fenderusa wykonane zostały zmiany w umiejętności Broń palna.

Zmiany przedstawiają się następująco:
- lekkie karabiny blasterowe zostały przeniesione z poziomu * na poziom * *,
- rozstawialne działko strażnicze zostało przeniesione z poziomu * * na poziom * * *,
- obsługa stacjonarnych dział została przeniesiona z poziomu * * * * * na poziom * * * *,
- punkt * * * * * został uściślony.

Obecny układ poziomów tej zdolności przedstawia się następująco.
* – Jedi może używać prostej broni palnej (pistolet blasterowy, dwa pistolety przy zręczności +4).

* * – Jedi może używać broni średnio zaawansowanej (lekki karabin blasterowy, karabin snajperski, dwa pistolety przy zręczności +3)

* * * – Jedi może używać broni egzotycznej (kusza energetyczna, rozstawialne działko strażnicze) i konserwować swoją broń.

* * * * – Jedi może używać ciężkiej broni szturmowej (szybkostrzelne karabiny DC-15, T-21, karabiny jonowe, działka stacjonarne, dwa pistolety przy zręczności +2).

* * * * * – Jedi może używać różnego rodzaju dział pokładowych na jednostkach bojowych i innej broni artyleryjskiej, a także samodzielnie rozstawiać przenośne działa samopowtarzalne E-Web i ich odmiany.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 24 sie 2016, 17:22

Wprowadzony został projekt zmian w umiejętności Leczenie, na wniosek Padawana Alaina Xerena, po naniesieniu poprawek przez Rycerz Jedi Elię Vile.

Modyfikacje nie zmieniają zasad działania umiejętności w RP, lecz uściślają je i wyklarowują różnice między poziomami.

Poniżej znajduje się nowy wykaz poziomów.

* - Jedi umie udzielić pierwszej pomocy z użyciem plastrów, bandaży oraz innych prostych materiałów.

** - Jedi potrafi wykonywać zastrzyki i oceniać szczegółowo stan zdrowia poszkodowanego.

*** - Jedi potrafi obsłużyć wszystkie urządzenia aplikujące bactę, wykonać podstawowe zabiegi ortopedyczne oraz wyciąć chorą tkankę.

**** - Jedi potrafi prowadzić zabiegi chirurgiczne i protetyczne.

***** - Jedi może przeprowadzać specjalistyczne operacje na narządach wewnętrznych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 01 wrz 2016, 13:18

Umiejętność Informatyka została rozpisana od podstaw z powodu nieklarownej progresji w poprzednim opisie poziomów. Działanie umiejętności nie zmienia się w żaden sposób - teraz różnice między poziomami są jednak klarowniejsze i bardziej dostosowane do potrzeb naszego systemu, który zakłada wyznaczanie generalnego kręgu umiejętności do otwartego zastosowania przez graczy.

Poniżej znajduje się nowy wykaz poziomów.
* - Jedi potrafi biegle obsługiwać zaawansowane oprogramowanie.

* * - Jedi jest w stanie nanosić proste zmiany w oprogramowaniu, wydobywać ukryte pliki, łączyć się z peryferiami oraz sterownikami zamków i maszyn.

* * * - Jedi może pisać samodzielne programy, prowadzić podsłuchy szyfrowanych transmisji danych i komunikacji, obsługiwać próbniki zabezpieczeń oraz łamać zabezpieczenia oprogramowania.

* * * * - Jedi umie budować skomplikowane oprogramowanie, a także manipulować podstawowymi funkcjami systemów operacyjnych wszelkich urządzeń. Bonusowy, darmowy język: binarny.

* * * * * - Jedi potrafi swobodnie interpretować wszystkie zapisy binarne natychmiastowo, nasłuchiwać wszelkich danych przechodzących przez komponenty poszczególnych urządzeń i pisać oprogramowanie każdej znanej kategorii.


Pomysł i wykonanie są pracą Mistrza Jedi Barta. Poprawki do pomysłu wprowadził Rycerz Jedi Neil Danadris.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Bart dodano: 08 wrz 2016, 0:43

Do systemu RPG wprowadzona została seria zmian.

Zmieniono podział atutów na rodzaje - obecnie podział jest przejrzystszy i klarowniej dzieli atuty na te wymagające nauki i praktyki IC do oceny trenera (atuty "T"), atuty wymagające zaliczeń, zwykle bojowe (atuty "W") i atuty automatyczne, zwykle premie związane z awansami bądź osiągnięciem danego poziomu (atuty "N").

Zmieniono wymagania następujących atutów:
- Kontaktu z Naturą, usuwając Kontakt z Mocą III, dodając INT 13 oraz CHA 12,
- Oszukania Umysłu, usuwając z wymagań Barierę Mentalną - we wszystkich poziomach,
- Językoznawca, usuwając CHA 15, w to miejsce wstawiając INT 14,
- Rzutu mieczem świetlnym III, dodając ZRE 15.

Wykonano nowe opisy atutów:
- Obrona I,
- Zmysły Jedi I,
- Akrobatyka II,
- Równowaga I,
- Zmysły Jedi II,
- Manipulacje Mocą II,
- Atak II,
- Obrona II,
- Walka Wręcz II,
- Zasłona Jedi II,
- Bariera Mentalna I,
- Kontakt z Mocą III
- Kontakt z Mocą IV,
- Kontakt z Mocą V,
- Manipulacje Mocą V,
- Obrona przed Mocą II,
- Obrona przed Mocą III,
- Oszukanie umysłu II,
- Oszukanie umysłu III,
- Rzut mieczem świetlnym II,
- Szybkość Jedi II.

Wprowadzono drobne poprawki w poszczególnych punktach, aby uczynić treść przejrzystszą:
- 0.1. Postanowienia,
- 1.5. Sporne sytuacje,
- 2.3. Używanie umiejętności,
- 3.3. Używanie atutów,
- 4.1. Poziomy.
Awatar użytkownika
Bart
Mistrz Jedi
 
Posty: 1272
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 04 sie 2017, 17:28

Rozkład poszczególnych poziomów atutu Trening Jedi został zmodyfikowany, aby uwzględnić zmienność poziomów rozwoju fizycznego postaci i nacisku na dane aspekty szkolenia przy poszczególnych etapach szkolenia. Z nowym rozkładem zapoznać się można w punkcie 4.6. Systemu RPG.

Nowy układ opracował Rycerz Jedi Fenderus.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 09 lut 2018, 23:42

Wymogi atutu klasowego Negocjatora "Szkolenie dyplomatyczne" zostały zmodyfikowane. Wymóg CHA 15 zamieniono na wymóg INT 13, MAD 13 i CHA 12. Autorami zmiany są Rycerz Jedi Fenderus - pomysłodawca - Padawan Edgar Alexander i Mistrz Jedi Bart.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 04 wrz 2018, 18:07

Do punktu 4.6 została dodana drobna poprawka wyjaśniająca rolę przydziału atutów do poszczególnych poziomów, na wniosek Rycerza Jedi Fenderusa, na bazie uwag jednego z gości forum.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: System RPG

Postautor: Rada Jedi dodano: 12 mar 2019, 4:27

Podział poziomów umiejętności Mechaniki został ułożony na nowo przez Rycerza Jedi Fenderusa i dopracowany przez Mistrza Jedi Barta. Z nowym rozkładem zapoznać się można pod tym odnośnikiem. W nowym podziale zadbano o klarowne rozgraniczenie poszczególnych poziomów i utrzymanie stylistyki pozostałych umiejętności w postaci wyznaczenia szerokich, ale sprecyzowanych granic.

Naniesiona została także na wniosek również Rycerza Jedi Fenderusa modyfikacja umiejętności Pilotaż - z poziomu trzeciego i czwartego usunięto niepoprawne logicznie rozdzielenie myśliwców i bombowców.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rada Jedi
 
Posty: 432
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Poprzednia

Wróć do System RPG/Zasady

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości