Pytania

Wszelkie informacje, których potrzebujesz przed wyruszeniem Szlakiem Jedi.
Awatar użytkownika
Trask Unzash
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 11 cze 2024, 22:57

Re: Pytania

Post autor: Trask Unzash »

Siema, ja od Chrusa (ten tam wyżej Aven'cośtam), nie, i właściwie mam już 3/4 postaci obmyślone, tylko wątek zawodu postaci, jakie skille obecnie miałyby wzięcie i brak ich wśród Dżedajów?

Jasne jasne, wiem że to tam teraz to, kiedy indziej co innego, ludzie przychodzą odchodzą i postacie dostają kulkę itd. ale tak ogólnie? Bo moja postać z grubsza pomaga pewnym szemranym typkom wbrew swej woli jako trochę więzień i przy tym powiewa jakimi skillami bo w postaci bardziej opiera się o inne aspekty jej historii
Awatar użytkownika
Fell Mohrgan
Rycerz Jedi
Posty: 294
Rejestracja: 24 kwie 2018, 21:33

Re: Pytania

Post autor: Fell Mohrgan »

Od dwóch lat nie mamy żadnego poważnego informatyka z krótką miesieczną przerwą na jedną postać z Informatyką 5 xD Zdecydowanie jest to najpewniejszy strzał, przez resztę tych 2 lat najlepszy informatyk ma nędzną Informatykę 3 a takie 3/5 jak się domyślasz to bardzo daleko od poważnego fachowca i połowy tych najpoważniejszych rzeczy dla full pro nie da się ruszyć z tak niską umiejką (poczytaj opisy Umiejętności w Systemie, o tu: https://strona.szlakiem-jedi.pl/system-rpg.html )

Leczenie mogę polecić w tym sensie, że to najbardziej najintensywniej używana umiejętność, dużo się dzieje, medycyna jest potrzebna na prawie każdym kroku, w każdej konfiguracji RP, nawet mimo tego że mamy obecnie ogrom postaci z Leczeniem wysokim.

Absolutnie odradzam Mechanikę, od 2 lat mamy ogromną ilość postaci z Mechaniką 3+, trzy z Mechaniką 4 i jednego trupa z Mechaniką 5.

Pilotaż - poziom 3 (pilot myśliwców) odradzam kategorycznie (może i nawet bardziej) z powodów tych samych co Mechanikę, w pewnym momencie POŁOWA postaci miała Pilotaż 3, teraz trochę mniej ale nadal to jedna z najpospolitszych rzeczy - co innego to Pilotaż 4, od 2 lat niesłychanie rzadka i bezcenna umiejętność, tutaj jest duża przepaść.

Oczywiście jeśli najdzie Cię jednak na postać ziomka z Pilotażem 3 i Mechaniką 4 to nic się nie bój, dalej będzie co grać, ale jeśli nastawiasz się na zagospodarowanie postaci według popytu, to posłuchaj mnie i będzie dobrze xD
Awatar użytkownika
Ashtar Tey
Mistrz Jedi
Posty: 2222
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:47
Nick gracza: Gluppor
Kontakt:

Re: Pytania

Post autor: Ashtar Tey »

Cześć, Aven wspominał, że możemy spodziewać się kolejnego chętnego :D Powitać, zawsze fajnie zobaczyć nową osobę, szczególnie z tak pewnego źródła.

Prawdopodobnie największe zapotrzebowanie jest obecnie na dobrego pilota w pierwszej kolejności, informatyka w drugiej, a na końcu fachowca w pirotechnice. Co byś z tego nie wybrał, to będzie ekstremalnie przydatne dla grupy i da sporo okazji dla postaci do wykazania się w RP. Obecnie jest sporo Jedi, którzy znają się po trochę w różnych dziedzinach, ale nie są ekspertami w żadnej z nich. Jeśli chcesz się pod to dopasować, to sugerowałbym co najmniej 4 poziom umiejętności w którymś z tych trzech obszarów, cokolwiek lepiej Ci pasuje do koncepcji i z czym będziesz lepiej się czuł w grze.
Awatar użytkownika
Aven’sillian’Xalhk
Padawan
Posty: 53
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:15

Re: Pytania

Post autor: Aven’sillian’Xalhk »

Wróciłem i chciałem Ci napisać to na privie, ale w sumie dam tutaj, bo może się przydać ku potomnym. ;D

Z umiejętnościami jest też tak, że są easy mode i hard mode. Pilotaż to totalny easy mode, bo to że trzeba gdzieś lecieć i zorganizować wyprawę to produkt bogatych dyskusji na open RP albo drogowskazów GM'a i jeśli jesteś pilotem, nie musisz wymyślać zastosowania dla tej umiejki, po prostu robota trafi się sama. (Tak jak reszta zaznaczam, że chodzi o Pilotaż 4 i większe wyprawy - na Pilotaż 3 mamy 20 ukraińców na pana miejsce) Informatyka to z grubsza podobnie, bo będzie dość oczywiste, kiedy przyda się coś zhakować, zdobyć jakieś dane, ogarnąć jakiś system dla załogi itd. ale też w polu na wyprawach jest taka kwestia, że tu już wszystko zależy od Twojej wyobraźni i pamiętania o tym, że masz taką umiejkę i możesz dużo zwojować - zablokować kamery, shakować system drzwi i odciąć się od jakichś łachudr, sprawdzić czy jest system przeciwpożarowy i go shakować i zalać pianą wszystko ;D I tego typu rzeczy. Pirotechnika to drugi koniec, tutaj prawie nigdy nie będzie tak że fabuła podsunie kiedy jest Twoje miejsce by świecić potęgą i zadania odgórne dla Pirotechników są bardzo rzadkie, za to umiejętność jest miażdżąco OP, tylko to ty musisz o niej zawsze pamiętać i rozkminić na misji, że np. zaminujesz korytarz w budynku i jeśli wyjdzie bagno to uciekając to zdetonujesz i zagazujesz wszystkich środkiem usypiającym, albo zawalisz drzwi za sobą po ucieczce, albo wysadzisz gościom pojazdy. Pirotechnika jest tak OP że przy tego typu pomysłach możesz jako świeży Adept rozwalić np. duet Yuuzhan Vongów który normalnie sprałby trójkę Padawanów xD Ale to umiejętność do zupełnie samodzielnego wykorzystania.
Awatar użytkownika
Daesu Park
Rycerz Jedi
Posty: 1327
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:09

Re: Pytania

Post autor: Daesu Park »

Trask pisze: 11 cze 2024, 23:01 Siema, ja od Chrusa (ten tam wyżej Aven'cośtam), nie, i właściwie mam już 3/4 postaci obmyślone, tylko wątek zawodu postaci, jakie skille obecnie miałyby wzięcie i brak ich wśród Dżedajów?

Jasne jasne, wiem że to tam teraz to, kiedy indziej co innego, ludzie przychodzą odchodzą i postacie dostają kulkę itd. ale tak ogólnie? Bo moja postać z grubsza pomaga pewnym szemranym typkom wbrew swej woli jako trochę więzień i przy tym powiewa jakimi skillami bo w postaci bardziej opiera się o inne aspekty jej historii
Od lat największe zapotrzebowanie jest na informatykę **** i większą. Mechanika, pilotaż i leczenie na różnych poziomach są jednymi z powszechniejszych umiejętności, gdzie pilotażu i leczenia jeśli już, to brakuje na poziomie **** i wyższym. Niemniej jednak to nadal nic w porównaniu na zapotrzebowanie na INF.

Osobiście polecałbym unikanie minmaxingu i próbę robienia jakiegoś "szerszego" przekroju umiejętności. Z doświadczenia widzę, że najciekawsze RP potrafi wychodzić z bycia jawnym ekspertem w danej dziedzinie. Stąd unikałbym dania Broni Palnej z logiką, że postać musi się umieć bronić - wcale nie musi, bojowych postaci jest sporo, a każdy uczy się walki mieczem ;)

Jeżeli nie miałbyś pomysłu szczególnego na to, jak tę informatykę zaimplementować, co można z nią zrobić lub jak ciekawie ją wykorzystać, to z chęcią pomogę - jestem programistą z zawodu, więc mogę dostarczyć trochę wiedzy i poglądu na rzeczy "od środka" ;).

Zwróciłbym także uwagę, że praktycznie nie ma u nas speców od Lingwistyki, jest to najbardziej zaniedbana umiejętność, ale jednocześnie realnie najbardziej niszowa i nie związana z żadnymi bezpośrednimi, regularnymi zyskami w grze. W fabule mamy jednak co jakiś czas kontakt z tajemniczymi kulturami, rasami i kilka razy umiejętność operowania na tym lub innymi języku była bardzo ważna, aby posunąć fabułę do przodu. Tego kierunku również bym nie wykluczał.
Obrazek
ODPOWIEDZ