Strona 2 z 2

Re: System RPG

: 08 sie 2016, 14:51
autor: Rada Jedi
Na wniosek Fenderusa wykonane zostały zmiany w umiejętności Broń palna.

Zmiany przedstawiają się następująco:
- lekkie karabiny blasterowe zostały przeniesione z poziomu * na poziom * *,
- rozstawialne działko strażnicze zostało przeniesione z poziomu * * na poziom * * *,
- obsługa stacjonarnych dział została przeniesiona z poziomu * * * * * na poziom * * * *,
- punkt * * * * * został uściślony.

Obecny układ poziomów tej zdolności przedstawia się następująco.
* – Jedi może używać prostej broni palnej (pistolet blasterowy, dwa pistolety przy zręczności +4).

* * – Jedi może używać broni średnio zaawansowanej (lekki karabin blasterowy, karabin snajperski, dwa pistolety przy zręczności +3)

* * * – Jedi może używać broni egzotycznej (kusza energetyczna, rozstawialne działko strażnicze) i konserwować swoją broń.

* * * * – Jedi może używać ciężkiej broni szturmowej (szybkostrzelne karabiny DC-15, T-21, karabiny jonowe, działka stacjonarne, dwa pistolety przy zręczności +2).

* * * * * – Jedi może używać różnego rodzaju dział pokładowych na jednostkach bojowych i innej broni artyleryjskiej, a także samodzielnie rozstawiać przenośne działa samopowtarzalne E-Web i ich odmiany.

Re: System RPG

: 24 sie 2016, 18:22
autor: Rada Jedi
Wprowadzony został projekt zmian w umiejętności Leczenie, na wniosek Alaina Xerena, po naniesieniu poprawek przez Elię Vile.

Modyfikacje nie zmieniają zasad działania umiejętności w RP, lecz uściślają je i wyklarowują różnice między poziomami.

Poniżej znajduje się nowy wykaz poziomów.
* - Jedi umie udzielić pierwszej pomocy z użyciem plastrów, bandaży oraz innych prostych materiałów.

** - Jedi potrafi wykonywać zastrzyki i oceniać szczegółowo stan zdrowia poszkodowanego.

*** - Jedi potrafi obsłużyć wszystkie urządzenia aplikujące bactę, wykonać podstawowe zabiegi ortopedyczne oraz wyciąć chorą tkankę.

**** - Jedi potrafi prowadzić zabiegi chirurgiczne i protetyczne.

***** - Jedi może przeprowadzać specjalistyczne operacje na narządach wewnętrznych.

Re: System RPG

: 01 wrz 2016, 14:18
autor: Rada Jedi
Umiejętność Informatyka została rozpisana od podstaw z powodu nieklarownej progresji w poprzednim opisie poziomów. Działanie umiejętności nie zmienia się w żaden sposób - teraz różnice między poziomami są jednak klarowniejsze i bardziej dostosowane do potrzeb naszego systemu, który zakłada wyznaczanie generalnego kręgu umiejętności do otwartego zastosowania przez graczy.

Poniżej znajduje się nowy wykaz poziomów.
* - Jedi potrafi biegle obsługiwać zaawansowane oprogramowanie.

* * - Jedi jest w stanie nanosić proste zmiany w oprogramowaniu, wydobywać ukryte pliki, łączyć się z peryferiami oraz sterownikami zamków i maszyn.

* * * - Jedi może pisać samodzielne programy, prowadzić podsłuchy szyfrowanych transmisji danych i komunikacji, obsługiwać próbniki zabezpieczeń oraz łamać zabezpieczenia oprogramowania.

* * * * - Jedi umie budować skomplikowane oprogramowanie, a także manipulować podstawowymi funkcjami systemów operacyjnych wszelkich urządzeń. Bonusowy, darmowy język: binarny.

* * * * * - Jedi potrafi swobodnie interpretować wszystkie zapisy binarne natychmiastowo, nasłuchiwać wszelkich danych przechodzących przez komponenty poszczególnych urządzeń i pisać oprogramowanie każdej znanej kategorii.
Pomysł i wykonanie są pracą Barta. Poprawki do pomysłu wprowadził Neil Danadris.

Re: System RPG

: 08 wrz 2016, 1:43
autor: Rada Jedi
Do systemu RPG wprowadzona została seria zmian.

Zmieniono podział atutów na rodzaje - obecnie podział jest przejrzystszy i klarowniej dzieli atuty na te wymagające nauki i praktyki IC do oceny trenera (atuty "T"), atuty wymagające zaliczeń, zwykle bojowe (atuty "W") i atuty automatyczne, zwykle premie związane z awansami bądź osiągnięciem danego poziomu (atuty "N").

Zmieniono wymagania następujących atutów:
- Kontaktu z Naturą, usuwając Kontakt z Mocą III, dodając INT 13 oraz CHA 12,
- Oszukania Umysłu, usuwając z wymagań Barierę Mentalną - we wszystkich poziomach,
- Językoznawca, usuwając CHA 15, w to miejsce wstawiając INT 14,
- Rzutu mieczem świetlnym III, dodając ZRE 15.

Wykonano nowe opisy atutów:
- Obrona I,
- Zmysły Jedi I,
- Akrobatyka II,
- Równowaga I,
- Zmysły Jedi II,
- Manipulacje Mocą II,
- Atak II,
- Obrona II,
- Walka Wręcz II,
- Zasłona Jedi II,
- Bariera Mentalna I,
- Kontakt z Mocą III
- Kontakt z Mocą IV,
- Kontakt z Mocą V,
- Manipulacje Mocą V,
- Obrona przed Mocą II,
- Obrona przed Mocą III,
- Oszukanie umysłu II,
- Oszukanie umysłu III,
- Rzut mieczem świetlnym II,
- Szybkość Jedi II.

Wprowadzono drobne poprawki w poszczególnych punktach, aby uczynić treść przejrzystszą:
- 0.1. Postanowienia,
- 1.5. Sporne sytuacje,
- 2.3. Używanie umiejętności,
- 3.3. Używanie atutów,
- 4.1. Poziomy.

Autorem większości zmian jest Bart, części Neil Danadris.

Re: System RPG

: 04 sie 2017, 18:28
autor: Rada Jedi
Rozkład poszczególnych poziomów atutu Trening Jedi został zmodyfikowany, aby uwzględnić zmienność poziomów rozwoju fizycznego postaci i nacisku na dane aspekty szkolenia przy poszczególnych etapach szkolenia. Z nowym rozkładem zapoznać się można w punkcie 4.6. Systemu RPG.

Nowy układ opracował Fenderus.

Re: System RPG

: 09 lut 2018, 23:42
autor: Rada Jedi
Wymogi atutu klasowego Negocjatora "Szkolenie dyplomatyczne" zostały zmodyfikowane. Wymóg CHA 15 zamieniono na wymóg INT 13, MAD 13 i CHA 12. Autorami zmiany są Fenderus - pomysłodawca - Edgar Alexander i Ezequiel Thaxton.

Re: System RPG

: 04 wrz 2018, 19:07
autor: Siad Avidhal
Do punktu 4.6 została dodana drobna poprawka wyjaśniająca rolę przydziału atutów do poszczególnych poziomów, na wniosek Fenderusa, na bazie uwag jednego z gości forum.

Re: System RPG

: 12 mar 2019, 4:27
autor: Siad Avidhal
Podział poziomów umiejętności Mechaniki został ułożony na nowo przez Fenderusa i dopracowany przez Barta. Z nowym rozkładem zapoznać się można pod tym odnośnikiem. W nowym podziale zadbano o klarowne rozgraniczenie poszczególnych poziomów i utrzymanie stylistyki pozostałych umiejętności w postaci wyznaczenia szerokich, ale sprecyzowanych granic.

Naniesiona została także na wniosek również Fenderusa modyfikacja umiejętności Pilotaż - z poziomu trzeciego i czwartego usunięto niepoprawne logicznie rozdzielenie myśliwców i bombowców.

Re: System RPG

: 26 sty 2020, 23:08
autor: Siad Avidhal
Na wniosek Ashtara Teya wprowadzono zmiany korygujące nazewnictwo atutów z poziomu Adepta Jedi oraz skorygowano przebieg podstawowego szkolenia. Ze zmianami można zapoznać się w tym temacie.

Lista poprawek obejmuje:
- Dotychczasowa Akrobatyka I została przemianowana na Równowagę I,
- Dotychczasowa Równowaga I została przemianowana na Akrobatykę I,
- Zmieniono kolejność nauczania dotychczasowej Równowagi I oraz Akrobatyki II.

Re: System RPG

: 16 lut 2020, 14:49
autor: Siad Avidhal
Zmieniono wymagania stylów odnośnie nauki Jar'kai oraz Teräs Käsi, przez wgląd na przymus nauki konkretnego stylu przy atucie Biegłość w mieczu świetlnym IV.

Lista zmian obejmuje:
- Zmniejszenie wymagań z Biegłość w mieczu świetlnym IV na III poziom. (oba style)
- Zwiększenie wymagań z Równowaga II na poziom III. (Jar'kai)
- Zwiększenie wymagań z Obrona III na poziom IV. (Teräs Käsi)

Pomysłodawcą zmian jest Zosh Slorkan.
Całość jest dostępna w tym temacie.

Re: System RPG

: 21 lut 2021, 18:34
autor: Siad Avidhal
Zaktualizowano System RPG o dodatkowe bonusy, które przysługują osobom posiadającym maksymalny poziom doświadczenia - tym samym nie blokując całkowicie możliwości rozwoju przy jednoczesnym, ciągłym angażu.

W punkcie 4.6 systemu RPG tj. "Korzyści z poziomów" dodano krótką informację o istnieniu takowych bonusów przy poziomie 60 - https://strona.szlakiem-jedi.pl/korzyśc ... iomów.html

Co konkretne bonusy klasowe dają, można przeczytać w rozpiskach klasowych na samym końcu - w zależności od konkretnej profesji.
https://strona.szlakiem-jedi.pl/obrońca.html
https://strona.szlakiem-jedi.pl/strażnik.html
https://strona.szlakiem-jedi.pl/negocjator.html

W zależności od wybranej profesji, za każde dodatkowe 10 000 PD po osiągnięciu poziomu maksymalnego, przysługuje premia procentowa do regeneracji konkretnych statystyk - uników (dodge) i Mocy.
Obrońca - +3% uniki & +1% Moc
Strażnik - +2% uniki & +2% Moc
Negocjator - +1% uniki & +3% Moc

Autorem takowego rozwiązania jest Zosh Slorkan.

Re: System RPG

: 26 lut 2023, 20:28
autor: Rada Jedi
Treść poniższego ogłoszenia przygotował Farhir.
Farhir pisze:Po długich obradach zdecydowaliśmy się połączyć Umiejętność "Spostrzegawczość" z Atrybutem "Inteligencja" w jeden Atrybut "Percepcja" - natomiast naukę języków obcych przeniesiono z dotychczasowego przyporządkowania do atrybutu Inteligencji do nowej Umiejętności "Lingwistyka".

Zmiana wynika z serii przyczyn omawianych szeroko na łamach Sali Obrad - powody można streścić do kilku głównych argumentów:
- fizyczna percepcja i szeroko rozumiana jakość wzroku jako ogólne cechy podstawowe postaci niepowiązane z formalną edukacją w żaden sposób nie pasowały do Umiejętności, które określają sfery fachowej edukacji;
- atrybut INT jako powiązany z rozpoznawaniem wzorców, skojarzeniami i skoncentrowany przede wszystkim na percepcyjnej sferze postaci w oczywisty sposób nakładał się ze Spostrzegawczością, prowadząc do ich niemal nierozłącznego użytku;
- przy specyfice naszego RP, gdzie atrybuty określają tylko surowe narzędzia i nie definiują w żaden sposób gry naszych postaci od strony umysłowej, nazwa "Inteligencja" budziła błędne skojarzenia i mogła sugerować niepotrzebne ramy;
- nauka języków obcych jako rezultat formalnej edukacji w konkretnej dyscyplinie znacznie bardziej przynależy do sfery Umiejętności.

W wypadku każdej postaci, rozkład punktów atrybutów nie zmienia się. Atrybut "PER" zastępuje atrybut "INT" bez żadnych zmian. Członkowie mogą jednak w razie takiej chęci zmienić rozkład Atrybutów, jeśli czują taką potrzebę przez zmianę roli Atrybutu - zmiany muszą oczywiście obejmować ten atrybut, nie mogą być okazją do przetasowania innych punktów. W sprawie zmian, tradycyjnie można kierować się do Zosha.

Po usunięciu umiejętności Spostrzegawczość, zainwestowane w nią punkty wracają do puli wolnych do wykorzystania. Należy zainwestować je w odpowiedni poziom Lingwistyki zgodny z ilością opanowanych języków obcych. W sytuacji, gdy ktoś nie może zainwestować dostatecznej ilości punktów, może pozostawić kartę bez zmian, inwestując odpowiednie punkty Umiejętności przy nabyciu następnego "Skupienia na Umiejętności". Szczegóły również objaśnić może Zosh.

Propozycję i projekt zmian przedstawił Farhir Carr przy pomocy Orna Radamy i Zosha Slorkana.
Każdy, którego postać została w jakiś sposób dotknięta powyższymi zmianami otrzyma PW od Fella z dokładnymi instrukcjami.

1.1 Lista atrybutów:

Zmiana z:
INT – inteligencja decyduje o rozpoznawaniu powtarzających się schematów, zdolności szybkich wyliczeń, łączeniu swoich wspomnień i skojarzeń w całość do rozpoznania. Określa także, jak szybko Jedi przygotuje się do przyswajania nowej wiedzy wszelkiego rodzaju.
Na:
PER - percepcja decyduje o ostrości zmysłów Jedi, rozpoznawaniu powtarzających się schematów, analogii, budowy siatki skojarzeń w postrzeganiu świata wokół. Określa także, jak szybko Jedi może przyswoić nową wiedzę i utrwalić związane z nią schematy i reguły.



1.3 Korzyści:
Zmiana z:
– inteligencja:
+ 1 — minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 1 – postać może władać, poza Galaktycznym Wspólnym i ewentualnym językiem używanym przez jej rasę, jednym dodatkowym językiem
+ 2 — minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 2 – postać może władać, poza Galaktycznym Wspólnym i ewentualnym językiem używanym przez jej rasę, dwoma dodatkowymi językami
+ 3 — minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 3 – postać może władać, poza Galaktycznym Wspólnym i ewentualnym językiem używanym przez jej rasę, trzema dodatkowymi językami
+ 4 — minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 4 – postać może władać, poza Galaktycznym Wspólnym i ewentualnym językiem używanym przez jej rasę, czterema dodatkowymi językami
+ 5 — minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 5 – postać może władać, poza Galaktycznym Wspólnym i ewentualnym językiem używanym przez jej rasę, pięcioma dodatkowymi językami
Na:
- percepcja:
+1 - minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 1; Jedi potrafi dostrzec słabo widoczne szczegóły otoczenia i ruch.
+2 - minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 2; Jedi potrafi zauważyć małe, niewyróżniające się z otoczenia przedmioty.
+3 - minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 3; Jedi potrafi dostrzec drobne szczegóły otoczenia w słabym świetle.
+4 - minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 4; Jedi jest wyczulony na najmniejsze szczegóły i wszelki ruch, potrafi również dość wiernie odtworzyć detale obserwowanego wcześniej obiektu lub otoczenia.
+5 - minimalny poziom do nauczenia się danej Mocy lub atutu zmniejsza się o 5; Jedi potrafi z wysoką dokładnością odtworzyć detale widzianego przez krótką chwilę obiektu lub otoczenia.



2.1 Lista umiejętności:

Zmiana z:
3. Spostrzegawczość
Na:
3. Lingwistyka

* - Jedi może opanować jeden język obcy (poza Galaktycznym Wspólnym oraz ewentualnym językiem rasowym).

** - Jedi może opanować dwa języki obce.

*** - Jedi może opanować trzy języki obce, a także rozpoznać wszystkie popularne języki współczesne nawet bez ich znajomości.

**** - Jedi może opanować cztery języki obce i na podstawie posiadanych danych o językach wymarłych odtworzyć brakującą wiedzę na ich temat poprzez analizę i dekonstrukcję, odtwarzając zaginione formy gramatyczne i słownictwo operując posiadanymi danymi.

***** - Jedi może opanować pięć języków obcych - zna także dostatecznie dużo treści na temat innych, aby zrozumieć podstawowy sens przekazów w większości popularnych, masowo praktykowanych języków.
Zmiana dla 7. Pirotechnika z:
* * * * * – Jedi może używać oraz konstruować przenośny miotacz płomieni.
Na:
* * * * * - Jedi może używać bomb nuklearnych, protonowych i innych najcięższych ładunków wybuchowych, a także obsługiwać artylerię rakietową oraz konstruować i obsługiwać przenośny miotacz płomieni.



4.6 Korzyści z poziomów:
(Te zmiany oczekują na dodanie na stronie.)

Zmiana poziomów pasywnych atutów z:
11 - Trening Jedi I
17 - Skupienie na Atrybucie I
21 - Skupienie na Umiejętności I
21 - Trening Jedi II
25 - Skupienie na Atrybucie II
31 - Trening Jedi III
Na:
11 - Trening Jedi I
15 - Skupienie na Atrybucie I
18 - Skupienie na Umiejętności I
21 - Trening Jedi II
25 - Skupienie na Atrybucie II
31 - Trening Jedi III
Zmiana typu atutu Równowaga I z "T" na "Z" (wymagający zaliczenia).
Prosimy o adekwatną aktualizację kart swoich postaci.

Podziękowania dla Fella za pomoc w złożeniu listy zmian.