Od pewnego czasu mam problem z trupami postaci - głównie z trupem Tanny, ale dotyczy to też na przykład modelu Fhera Almana. Od zgonu do momentu zniknięcia trupa FPS w grze spada z normalnych 60 (tak mam ustawiony ogranicznik) do około 10 - 17. Zauważyliście coś takiego u siebie? To dla mnie dość uciążliwe, zwłaszcza przy większych potyczkach, kiedy corpse removal time jest ustawiony na wartości, przy których zwłoki nie znikają. Gra staje się niemożliwa z dwiema leżącymi na mapie Tannami... w innych sytuacjach taki spadek jest po prostu nieprzyjemny.
Re: Niski FPS przy trupach
: 20 maja 2017, 0:03
autor: Acari
Czytałem przypadkowo kiedyś o czymś takim w języku angielskim.
Kilka powodów to:
- błędnie ustawione shadery
- niezoptymalizowany model
- źle zrigowany model
- zbyt wiele plików tekstur na model
Re: Niski FPS przy trupach
: 20 maja 2017, 1:12
autor: Siad Avidhal
Potwierdzam. Miałem podobnie na starym (o dziwo lepszym) komputerze jeśli chodzi o Namona, Angara, Tannę. Ktoś jeszcze wpisywał się do tego szeregu ale na tę chwilę nie mogę sobie przypomnieć.
Re: Niski FPS przy trupach
: 20 maja 2017, 1:25
autor: Alora Valo
Polecam sprawdzenie/dodanie do blendera/ .skinów cap_offów modeli takich jak:
Patrząc na sam model Tanny widzę, że takowych nie posiada, więc idąc tym tropem gra może mieć problemy z odczytywaniem utraty poszczególnych kończyn przez model. Taki byłby mój strzał, jeśli chodzi o moją aktualną wiedzę o modelach z JK3.
Re: Niski FPS przy trupach
: 23 maja 2017, 0:18
autor: Tanna Saarai
Poprawiłem swój model wg hierarchii przedstawionej przez Barta:
hips
* tors
** głowa
*** oczy, usta, włosy
** lewe ramię
*** elementy w rodzaju przedramienia
**** lewa dłoń
** prawe ramię
*** elementy w rodzaju przedramienia
**** prawa dłoń
* lewa noga
* prawa noga
Model został przez niego przetestowany i wszystko zdaje się działać już poprawnie. W przypadku ewentualnych błędów proszę raportować :-)
Również w przypadku odkrycia podobnego błędu przy innych modelach zgłaszajcie ten problem; zwalczymy to! ^^