Pytania

Wszelkie informacje, których potrzebujesz przed wyruszeniem Szlakiem Jedi.

Re: Pytania

Postautor: Elia dodano: 16 kwie 2018, 1:46

Zgadzam się z Namonem - u nas gra zaczyna się od pierwszego wejścia na serwer, nie od osiągnięcia X levelu. Na etapie Adepta też jest intensywnie i zdecydowanie można się dobrze bawić. Ja bym próbowała, przynajmniej się przekonasz co my tu robimy i czy Ci się to podoba. A potem? Kto wie, może się wciągniesz i dasz radę znaleźć dwie godziny w tygodniu na grę. A może wrócisz, gdy będziesz mieć luźniejszy okres w życiu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Elia
Mistrz Jedi
 
Posty: 1881
Rejestracja: 03 lip 2011, 13:29

Re: Pytania

Postautor: Fell Mohrgan dodano: 03 maja 2018, 19:37

Siema, postanowiłem już nie truć dupy wyłącznie waszej Elii (pozdrawiam za cierpliwość) i rozproszyć wysiłki xD

Yuuzhan Vongowie to mój główny problem. Chcę dobrze osadzić historię w czasach wojny, nienawidzę tworzyć do jakiegokolwiek roleplaya historii postaci oderwanych od świata, które następnie trafiają w nowe miejsce, nową fabułę i motywy z ich historii się kończą. Nie chcę tworzyć spokojnego życia na planecie poza inwazją Yuuzhan Vongów, której nigdy więcej nie zobaczę, a następnie pójścia w nieznany świat i tyle mnie widzieli.

Potrzebuję do swojej historii trzech miejsc i jednej postaci.

1. Świat, który został zaatakowany gdzieś w połowie inwazji, jeszcze przed podbiciem Coruscant, w czasie, gdy Vongowie najeżdżali świat, jeszcze się nie udomowili, tylko zajmowali nowe lokalizacje. Musi to być jakiś świat, który dobrze się bronił, z którego uciekli ocalali. Anihilacja bez ocalałych przez planetarną yuuzhańską atomówkę nie wchodzi w grę. Środowisko, w którym można żyć. Byłbym wdzięczny za coś, co nie jest dziczą - poziom Ameryki Południowej przynajmniej (tak, wiem, ktoś napisze "to też dzicz" xD).

2. Świat, który został wdeptany w ziemię co najmniej dwa miesiące po tym poprzednim. Może być tam cokolwiek, nieważne, byleby była krwawa łaźnia.

3. Planeta, na której mogli coś słyszeć o waszej sekcie, nadal żywa w obecnym czasie kanonicznym. Jeśli nie tylko żywa, ale obroniła się przed inwazją wcześniej i przetrwała atak Yuuzhan Vongów, byłbym już wyjątkowo zachwycony, ale wybrzydzał nie będę.

4. Postać jakiegoś wolontariusza, którą mógłbym wykorzystać w swojej historii. Była na tym trzecim świecie, jest tam znana.
Awatar użytkownika
Fell Mohrgan
Padawan
 
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 20:33

Re: Pytania

Postautor: Zosh Slorkan dodano: 03 maja 2018, 20:06

Na 1 planetkę masz dużo opcji, to Ci podrzucę kilka do wyboru. Ale jak chcesz więcej to wal na PM.
- Arkania - najpierw się obroniła przed Vongami, a później upadła, do tego mamy jedną z fajniejszych postaci z różnymi motywami stamtąd i to może być niezły przeplot mi się wydaje.
- Borleias - niezły materiał z kanonu, była cała historia o tym, mogę Ci podrzucić materiały jak wybierasz Borleias.
- Chazwa - całkiem konkretna, ale prosto zarysowana planetka, łatwo poznasz i łatwo wpasujesz tam totalnie wszystko, co Ci się zamarzy.
- Dantooine - najlepsza opcja, ale trzeba trochę poznać. Też daje trochę fajnych związków z Jedi.

Na 2 planetkę.
- Cato Neimoidia, legendarna w Star Wars już praktycznie.
- Brentaal IV, prosta planetka, bez skomplikowania, ale dobrze znana i dobrze osadzona.
- Colla IV, możesz tu opisać prawie wszystko bo dokładne losy jej nalotu były nieznane i w naszym szlakokanonie też o tym nie ma.

Na 3 opcję polecałbym Onderon. Toczyła się cała wielka jedi-kampania na Onderonie, ale wymagało by to od Ciebie duużo lektury. Z Onderonu jest kupa znanych postaci które możesz wykorzystać i były tam legendarnymi obrońcami planety wręcz, mimo że oczywiście przeciętny mieszkaniec na oczy nie widział naszych Jedi. Wiadomo, znały ich władze planety broniące jej, to nie byli celebryci, tylko bohaterowie wojenni, a w środku działań wojennych szarego człowieczka nie ma zwykle.
- Elia Vile
- Siad Avidhal
- Tanna Saarai
- Bar'a'ka
- Neil Danadris
- Tranquil
- Alain Xeren
To znane postacie z obrony Onderonu, więc masz naprawdę kogo pytać. Elia, Siad i Tanna to postacie nadal żywe itd. Neil jest w rękach aktywnego gracza, Ezequiela, a Alain nas odwiedza. Więc pytaj kogo chcesz.

Oczywiście Onderon to trochę trudna sprawa, co prawda gwarantuje świetne opcje, ale to jest wersja dla ambitnych. Mam też sporo lżejszą opcję dla Ciebie. Malastare, wystarczy przeczytać tylko jedno sprawko o akcjach wojennych Namona i wiesz już wszystko co trzeba. post32751.html#p32751
Obrazek
Awatar użytkownika
Zosh Slorkan
Rycerz Jedi
 
Posty: 509
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:33

Re: Pytania

Postautor: Tanna Saarai dodano: 03 maja 2018, 20:19

1. Pierwsza myśl to Arkania. Moja Tanna się tam wychowywała. Planeta broniła się, ale ostatecznie uległa potędze Yuuzhan Vongów w 27 ABY.
Druga myśl to Dantooine. Trzeba jednak trochę poczytać, bo Jedi mieli tam spory wkład i wtedy mógłbyś mieć załatwioną wiedzę o tej grupie. Planeta została zdewastowana całkiem srogo...

2. Hmm... W zależności od tego na co się zdecydujesz to możesz się posiłkować tabelką "Battles of the Yuuzhan Vong War" w artykule Yuuzhan Vong War. Albo z pewnością ktoś lepiej obcykany w całej wojnie i z lepszą pamięcią jest w stanie Ci to wyjaśnić ^^'

3. Glee Anselm. Temat do potwierdzenia u lepiej zorientowanych w tym okresie, ale Wookieepedia twierdzi, że planeta spełnia kryteria, które podajesz. Jako, iż jest to baza Sojuszu, a nasza grupa współpracowała i współpracuje z Sojuszem, mogli o nas słyszeć.
Albo jeśli jesteś hardkorowcem Onderon. Tu nawet nie odsyłam do Wookieepedii, bo tu trzeba Cię odesłać do działu ze sprawozdaniami, a tam jest tego masa... Jedi doprowadzili do przewrotu, zmiany władzy (długo tam mieszkali), ostatnio ocalili planetę przed dosłownym zderzeniem się z Dxun... Masa czytania, masa wątków, ale pole do stworzenia czegoś epickiego i konkretnego jest ogromne. Ponadto jeśli zdecydujesz się w pkt. 1 na Arkanię to po wyborze Onderonu masz wspólny mianownik, czyli moją postać Tannę Saarai.

4. Jakakolwiek nasza obecna postać odpada. Ale tu z kolei mógłbym zaproponować swoją alternatywną postać Tasha Q'aaha; specjalista, lekarz z oddziału Nexu. Z tym, że nie wiem, jak miałby Ci on pomóc ^^' Ale to Nautolanin, pochodzi z Glee Anselm, choć opuścił ją lata temu.


EDIT:
O, widzę, że Fenderus mnie ubiegł ^^' Trochę się nasze wypowiedzi pokrywają.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tanna Saarai
Uczeń Jedi
 
Posty: 893
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47
Nick gracza: Binol

Re: Pytania

Postautor: Seleck dodano: 12 cze 2018, 14:12

Co jest najważniejsze w ocenie historii, jakie macie wymagania?
Seleck
 
Posty: 1
Rejestracja: 12 cze 2018, 14:11

Re: Pytania

Postautor: Aven dodano: 12 cze 2018, 15:00

Przede wszystkim, zrobić 800 słów. ;) Potem z górki, liczy się, żeby przedstawione wydarzenia i życiorys były realistyczne i wiarygodne, niezbędny jest brak tak zwanych luk fabularnych. Równie ważny jest udany pomysł, dobrze kształtujący i ukazujący niepowtarzalny typ myślenia postaci, jej cele w życiu, usposobienie, sposób widzenia świata. Życie postaci może być przyziemne, a nawet w wypadku mojej historii było to cenione. Wymagania nie wyglądały mi na duże, głosy negatywne pojawiają się z powodu poważnych błędów i bardzo słabych postaci, nie niedoboru zadowolenia, moim zdaniem skreślane były tylko bardzo złe podania, nie niedostatecznie dobre. Powodzenia. :)
Awatar użytkownika
Aven
Były członek
 
Posty: 62
Rejestracja: 22 lut 2018, 15:15

Re: Pytania

Postautor: Favu dodano: 23 sty 2020, 16:41

Cześć, witam i czołem.

Postanowiłem założyć konto na forum, aby zapytać o pewną kwestię. Wiele lat temu, bo będzie to około 10 lat, grałem na projekcie GoSW, tą organizację wielu wśród waszego zespołu może pamiętać, grałem tam pod mało charakterystycznym nickiem Fav (nie mylić z trochę starszym panem spod loginu Faveks, albo jakoś tak). Widzę, że wiele twarzy z tamtych czasów z projektów Akademia Yavin i GoSW do dzisiaj się tu kręci, widziałem tu Barta, Binola, Xarthesa, podejrzewam, że jest tego trochę więcej. Cały problem w tym, że w tamtych czasach nie ze wszystkimi było mi po drodze i obawiam się, że jak tylko opowiem o sobie trochę więcej, szybko ludzie z tamtych czasów przypomną sobie sporo nieprzyjemnych spotkań i nie będzie pałać do mnie sympatią. Chciałbym wiedzieć, czy nadal mnie pamiętacie. Byłem tym gimbusem, który zabijał serwer i rozdawał po necie hasło po śmierci postaci zabitej przez ludzi z zakonu ŚM podczas łączonego RP Jedi-ŚM, gdy zacząłem grać głupoty.

Jeśli nikomu to nie przeszkadza, chciałbym też dowiedzieć się, jak wyglądają róznice między Akademią Yavin a SJ, po dokładniejszym przeglądzie bardziej przekonuje mnie ten projekt [dlatego tu piszę], ale dowiedzieć się, na czym opierają się różnice w podejściu do gry, byłoby ekstra.

Może od razu zaznaczę, że nie mam zamiaru na razie pisać podania, zastanawiam się tylko, bo od kilku tygodni oglądam forum, na razie na bardzo długo ugrzęzłem za granicą pracując 7x10, więc nie w głowie mi jeszcze zabawa w RP.
Favu
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:33

Re: Pytania

Postautor: Fell Mohrgan dodano: 23 sty 2020, 16:57

Co do pytania 1, nie kojarzę Cię, sam grałem na GoSW i ŚM, ale razem to było ze 2 miesiące faktycznej gry. Opis brzmi jak niesłychana dzbaneriada nie z tej ziemi, ale ten. No 10 lat temu to było. Jeśli nie byłeś wtedy w połowie dwudziestej dekady życia, czyli już wypadałoby być dorosłym umysłowo, jeśli nie mówimy o skali pobicia GM'a IRL, stalkowania komuś matki czy wrobienia w coś u prokuratury, to litości, to 10 lat temu. xD

Co do pytania 2, tak się składa, że przed dołączeniem do Szlaku bardzo długo i dokładnie rozeznawałem się wśród członków obu organizacji na wszelkie tematy i podjąłem bardzo pewną decyzję, że to na Szlakach jest moje miejsce i jak widać po roku wciąż z całego serca tak uważam. Myślę, że personalne pisanie publicznie o porównaniu do kolegów z yavin4 byłoby troszkę niezręczne, a co gorsza, nieobiektywne. Pozwolę Ci wyrobić sobie własne, obiektywne zdanie, przedstawiając Ci surowe zestawienie dwóch pakietów rozmów. Anonimowy kandydat&członkowie yavin4 + anonimowy kandydat&członkowie Szlakiem Jedi. Na temat podejścia do RP i fabuły. Zapraszam na PW, gdzie niedługo podrzucę Ci je wszystkie, jak tylko wrócę z pracy.
Awatar użytkownika
Fell Mohrgan
Padawan
 
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 20:33

Re: Pytania

Postautor: Ashtar Tey dodano: 24 sty 2020, 13:51

Fell w sumie odpowiedział na Twoje pytania, ale dopowiem nieco od siebie.

Nikt nie bierze pod uwagę sytuacji, które miały miejsce 10 lat temu i to jeszcze w innej organizacji xD W tamtych czasach scena Jedi Aca była mocno niedojrzała, a ludzie byli w przeważającej większości w wieku gimnazjalnym/licealnym i siłą rzeczy dochodziło do konfliktów i dziecinnych zachowań. Skoro sam piszesz o tym wprost i uznajesz swoje ówczesne podejście za głupie, to dla mnie nie ma żadnego problemu. 10 lat to kupa czasu i większość osób naturalnie się rozwija i uczy funkcjonować w grupie, czy to internetowej, czy na żywo. Z mojego punktu widzenia startujesz od zupełnie białej karty i tyle.

Co do różnic w podejściu do gry ciężko powiedzieć mi tu coś więcej, bo nie wiem, jak wygląda RP w innych organizacjach. Z opinii ludzi, którzy przed dołączeniem do nas grali na różnych platformach i w różnych miejscach dosyć jasno wynika, że generalnie nasze RP jest raczej wyjątkiem pod względem rozbudowania fabuły, bogactwa świata czy podejścia do samej rozgrywki. Sama gra (Jedi Academy) jest dla nas bardziej środkiem bądź medium niż celem, a RP pewnie bliżej do czegoś w stylu PBFa pisanego w czasie rzeczywistym, niż typowego serwera RP na innych platformach, który przypomina bardziej MMORPG z dialogami. Oczywiście nie oznacza to, że sam silnik i jego mechanika nie jest ważna, bo na ich podstawie odbywa się realizacja całej rozgrywki (poruszanie się po świecie, walka, wszystkie wydarzenia fabularne), ale to dla nas po prostu metoda na wizualizację i realizację wizji, tak jak w papierowym RPGu można wykorzystać figurki czy plansze. Koniec końców jednak najważniejszy jest tekst pisany i interakcje między postaciami.
Awatar użytkownika
Ashtar Tey
Rycerz Jedi
 
Posty: 1763
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47
Nick gracza: Gluppor

Re: Pytania

Postautor: Zayne Vergee dodano: 25 sty 2020, 1:17

Mogę od siebie dwa grosze do dyskusji dorzucić, przynajmniej w kwestii różnych organizacji.

Do niedawna (bo jeszcze parę dni temu), byłem członkiem Akademii na Yavin 4, najpierw jako Zayne Vergee, a potem jako Dalinar Arias, gdzie przez długi okres pełniłem funkcję rycerza, jak i radnego w placówce. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że znam CAŁOŚĆ od podszewki i nie jest to w żaden sposób przesada. Mój całkowity staż to okres maja 2013, do stycznia 2020. Chciałbym też zaznaczyć, że w przeciągu najbliższych dwóch tygodni złożę podanie do Szlakiem Jedi. Pragnienie zostania członkiem w tej organizacji było jednym z głównych powodów odejścia z Akademii Jedi na Yavinie 4. Przed natychmiastowym złożeniem podania powstrzymuje mnie jedynie trwająca sesja na wymagającym kierunku studiów :/.

Po szczerym wobec siebie zastanowieniu zdecydowałem, że czas w końcu spróbować czegoś nowego, co zapewne uczyniłbym znacznie wcześniej. Na przeszkodzie stanął jedynie fakt, że forum Szlakiem Jedi odnalazłem później, nawet w roku 2013 swoje pierwsze kroki kierowałbym tutaj z kilku względów.
Na pierwszy plan wysuwa się zaangażowanie, oraz kunszt rp, w organizacji Szlakiem Jedi, co można już ocenić po jakości, oraz ilości postów na forum. Nie jestem laikiem, a to, że niektóre kwestie na samym tylko forum robią na mnie wrażenie... to powinno coś mówić. Kolejny powód - coś, czego mi bardzo brakowało od dłuższego czasu na Yavinie 4, to po prostu gracze, którzy swoim podejściem oraz grą w rp, przedstawialiby podobny poziom co ja. Broń Mocy nie uważam, że jestem jakąś wybitną osobistością pod względem rozgrywki rp. Jednak odczuwałem pewną dozę rozczarowania, gdy inwencja twórcza pozostałych GM'ów na Yavinie 4, odstawała od standardów, które sobie wyznaczałem tworząc w pełnym zaangażowaniu własne eventy, misje, czy też wątki. Oj, jak to najlepiej ubrać w słowa... Może tak, gdy poświęcacie czemuś dużo czasu, to chcecie widzieć, że efekty Waszej pracy i zaangażowania nie tylko przynoszą owoce, ale też motywują innych do robienia czegoś lepiej i sprawniej. Wiecie jak to jest, jedni się odnajdą w World of Warcraft w rajdach na poziomie "normal", albo LFR (gulp)... podczas, gdy inni celują w lepszy "gear", uderzając na rajdy heroiczne, czy też mityczne, co wymaga lepszej współpracy i drużynowego wysiłku, a nie złożenia wszystkiego na barki jednostki z optymistycznym zawołaniem "Jakoś to będzie!". Osobiście mam głód i pragnienie rajdowania na poziomie mitycznym, z zamiarem zaprezentowania wszystkich swoich możliwości wśród graczy o podobnym zaangażowaniu toteż... oto jestem!
Gorzej jak się okażę, że jestem niedogotowaną kluską na tle tutejszych członków, ale przynajmniej zostanę zweryfikowany przez rzeczywistość xD, a to też cenna nauka!

To oczywiście tylko takie delikatnie wtrącenie się do rozmowy z mojej strony. Poczułem się po prostu wywołany do tablicy z moim doświadczeniem. Mam nadzieję, że pomogłem i w razie pytań, jestem oczywiście dostępny na PW'u.
Medycyna robi dziś takie postępy, że czasem trudno umrzeć.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zayne Vergee
Adept
 
Posty: 46
Rejestracja: 11 kwie 2017, 19:26

Re: Pytania

Postautor: Favu dodano: 26 sty 2020, 20:41

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Z niektórymi porozmawiałem chwilę na PW. Zdecydowanie jestem już przekonany, jak się sprawy mają, i gdy wrócę z zagranicy i poukładam swoje życie przysiądę nad podaniem. A do tego czasu będę tu zaglądał. :)
Favu
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:33

Re: Pytania

Postautor: Besha'laet'aune dodano: 25 mar 2020, 18:15

Miałbym jeszcze przed startem gry kilka pytań na przyszłość, które moga uratować mi życie i postanowiłem wstawić je tutaj, żeby przydały się innym, a także aby nie zrzucać ich sieci na jedną osobę na PeWu :D

1. Jak bardzo liczą się opisy, to jak się pisze, itp.?
2. Na ile ważne na przyszłość są umiejętności gry w moda? Podoba mi się Jedi Academy ze względu na świetne ilości pięknych modów na mapy i skórki, bitka niezbyt mnie ciekawi.
3. Ile można grać postaci pobocznych? Powiedzmy, że moja pierwsza postać wyleci z misją i nie będę mógł jej grać, czy można wtedy grać bohaterów drugoplanowych, jeśli tak to jakich, itp.?
4. Jak wygląda sprawa z ekwipunkiem, zbieraniem przez postać różnych przedmiotów, broni?
Besha'laet'aune
 
Posty: 9
Rejestracja: 02 lut 2020, 18:54

Re: Pytania

Postautor: Edgar Alexander dodano: 25 mar 2020, 18:27

1. Jak bardzo liczą się opisy, to jak się pisze, itp.?


Opisy są sposobem twojej komunikacji się z GMem i innymi graczami. To przez nie będziesz ukazywać większość działań swojej postaci jak i jej osobowość w sposób niewerbalny. Z tego względu jest konieczne, aby te opisy były treściwe i dobrze przemyślane. Nie musisz posługiwać się wyszukaną prozą, a tu i ówdzie pojawiający się błąd ortograficzny/językowy przejdzie bez echa, ale opisy muszą być czytelne i jasno pokazywać co masz na myśli. Źle napisany opis będzie trudny dla GMa do prawidłowego odczytania, co może utrudnić jemu i tobie rozgrywkę, jeżeli opiszesz coś inaczej, niż sobie założyłeś. Nie jest to jednak gigantyczny pułap, w gruncie rzeczy chodzi o sprawne budowanie zdań i formułowanie myśli, to wszystko.

Na ile ważne na przyszłość są umiejętności gry w moda? Podoba mi się Jedi Academy ze względu na świetne ilości pięknych modów na mapy i skórki, bitka niezbyt mnie ciekawi.


Umiejętność gry to jest coś, co będziesz rozwijać całe swoje szkolenie, stąd jakiekolwiek braki psychomanualne nie są wielkim problemem. Jest kilkoro doświadczonych graczy - w tym ja - które rozgrywki kompletnie nie ogarniają i muszą poświęcić jej więcej czasu. Jest ona definitywnie istotna, ponieważ jako Jedi musimy umieć posługiwać się mieczem świetlnym i nierzadko trafiają się sytuacje w których konieczna jest walka, ale nie stanowią one większości rozgrywki, nawet nie połowy.

3. Ile można grać postaci pobocznych? Powiedzmy, że moja pierwsza postać wyleci z misją i nie będę mógł jej grać, czy można wtedy grać bohaterów drugoplanowych, jeśli tak to jakich, itp.?


Od samego początku bycia adeptem możesz być pomocnikiem na misjach i eventach, tutaj nie masz żadnych ograniczeń. Jeżeli chodzi o granie jakąś alternatywną postacią w samej bazie, tj. na co dzień (czyli poza eventami i misjami), to zależy to w gruncie rzeczy od toku fabuły, w trakcie której możesz czasem trafić na postać, która zamieszka z Jedi, nie będąc nim. Najprostszy sposób to jednak stworzyć postać wchodzącą w skład oddziału Nexu, czyli blisko związanych z naszą grupą komandosów Sojuszu Galaktycznego. Kilkoro z nas ma swoich własnych komandosów którymi grywa od czasu do czasu.

4. Jak wygląda sprawa z ekwipunkiem, zbieraniem przez postać różnych przedmiotów, broni?


Ogólnie rzecz biorąc fundusze, sprzęt i broń są u nas własnością wspólną, ale niemniej jednak każdy Jedi ma jakieś tam swoje własne rzeczy. To już zależy od konkretnej postaci, nie ma tu odgórnej polityki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Edgar Alexander
Uczeń Jedi
 
Posty: 524
Rejestracja: 18 wrz 2015, 12:09

Re: Pytania

Postautor: Fell Mohrgan dodano: 25 mar 2020, 18:49

1) Nie wiem do końca co możesz mieć na myśli. To jak się pisze nie ma dużego znaczenia, póki piszesz zgodnie z zasadami RP co do treści i czytanie nie boli, jest na tyle poprawne, że nikt nie jęczy przed PC od stężenia ortów na 100 pikseli, czy nie ma problemów ze zrozumieniem o czym mówisz. Im ktoś lepiej pisze, to tym oczywiście fajniej. Na RP nie ma to przełożenia. Opisy mają kluczowe znaczenie, bo to one decydują o powodzeniu wszystkich akcji. Nie liczy się w tym "estetyka", a treść. Ich dokładność i precyzja przekładają się na sukces, tym mocniej im większe wyzwanie przed tobą. Jeśli masz Pilotaż *** i chcesz polecieć zwykłym zdrowym Y-Wingiem, to wystarczy że opiszesz <włącza wszystkie systemy pojazdu i rusza nim do miasta Ord Trasi> i to zupełnie starczy. Jeśli będziesz podnosił 40-letniego złoma i leciał przez środek potężnego sztormu, to musisz się bardziej postarać i jak najdokładniej opisać jak przeciwdziałasz złym czynnikom. W tym wszystkim liczy się treść, nie forma, ale jeśli źle coś napiszesz, że ze zdania wyjdzie Ci coś całkiem innego, niż chciałeś, to naturalnie GM nie wie co chciałeś napisać innego i pewnie się za to oberwie. Ładne pisanie to bonus. Póki piszesz poprawnie i zrozumiale, jest super.

2) Szkolenie wymaga od Ciebie pewnych rzeczy, uczysz się machać mieczem i hopsać Force Jumpami razem ze swoją postacią. Zaliczenia trzeba zdać na 50%, co dla niektórych może być trudne. Ponad to absolutnie nikogo nie obchodzi Twój skill. Nasz mod (RPE, na bazie Open Jedi Project czy jakoś tak) jest platformą 3D do RP. To jak dobry będziesz w graniu w nim szkolenia, określi jak dobra będzie Twoja postać. Wszystko jest zupełnie Twoją sprawą. Osobiście należę do ludzi, którzy preferują oglądać jak pasek postępów formatowania dysku się przesuwa, niż grać w cokolwiek zręcznościowego. Jestem największym antytalentem manualnym w historii Szlaczków. To na co kiepscy ludzie potrzebowali godziny, ode mnie wymagało pięciu. xD Mimo nieopisanego znużenia machaniem myszką przed komputerem, nie miałem z tym problemu, dzięki robieniu wokół tych rzeczy świetnego RP, gdzie poza RP nie wytrzymałbym 10 minut grania w OJP i zwiał robić coś innego. Myślę, że niewiele jest skrajniejszych przykładów niż ja na świecie. A jak widać nawet mi to odpowiadało. Więc nic a nic się nie bój, że niegustowanie w temacie odbije Ci się na grze. Jakaś połowa ludzi tutaj i tak interesuje się zręcznościówkami jak przeciętny Polak polityką fiskalną Uzbekistanu. Chill, miecze to mała część RP. Siekać się można w wielu nowszych, lepszych, ładniejszych grach. Jesteśmy tu dla fabuły i RP, modzik to tylko fajna platforma 3D pod to. Luzik. :D

Dla przeżywalności postaci też ma to małe znaczenie. Zazwyczaj system obrażeń: system-rpg-zasady-f6/system-obrazen-t1933.html sprawia, że nie giniesz przez to, że dostałeś łomot, tylko nie wiedziałeś, kiedy skapitulować i wiać. Naturalnie Twoja postać nie będzie warriorem, jeśli tego nie lubisz i jesteś w tym średni. Kompletnie prywatna sprawa i prywatne szkolenie. Zero zmartwień, naprawdę, piszę to jako koleś, który przez parę godzin uczył się nadążania kursorem za wrogiem przy jednoczesnym sterowaniu WSAD xD

3) Wszystko indywidualnie, kwestia okazji, czasu, współpracy z GM'em. Nie ma na to sztywnych reguł. Coś się wymyśla na bieżąco.

4) Jak Edgar powiedział.
Awatar użytkownika
Fell Mohrgan
Padawan
 
Posty: 102
Rejestracja: 24 kwie 2018, 20:33

Re: Pytania

Postautor: Ashtar Tey dodano: 25 mar 2020, 19:34

Doprecyzuję odrobinę dwa punkty.

3. Ile można grać postaci pobocznych? Powiedzmy, że moja pierwsza postać wyleci z misją i nie będę mógł jej grać, czy można wtedy grać bohaterów drugoplanowych, jeśli tak to jakich, itp.?


Na początkowych etapie gry nie powinieneś mieć żadnej blokady na głównej postaci, bo większość czasu spędza w bazie. Jedyne wyjątki to właśnie jakieś wyloty, poważne obrażenia, porwanie itp. Alternatywą jest wtedy głównie wspomniany przez Edgara Oddział Nexu, gdzie ten, kto chce, tworzy sobie dodatkową postać komandosa/wojskowego. Zdarza się też posiadanie innych postaci, ale tu już wynika to w 100% z przebiegu gry i fabuły.

Zupełnie inną kwestią jest pomoc w organizacji misji i eventów, gdzie jako pomocnik odgrywasz przydzielone Ci role. Tutaj może być to już dosłownie cokolwiek, możesz mieć jedną na parę godzin, możesz robić za tło i zmieniać postać co 15 minut, grając np. zwykłych przechodniów czy mieszkańców miasta. Nie ma limitów i zależy to w 100% od GMa i potrzeb. Generalnie jednak na początku nie przejmowałbym się tym zbytnio, bo w przypadku świeżej postaci istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że tymczasowo stracisz możliwość grania nią.

4. Jak wygląda sprawa z ekwipunkiem, zbieraniem przez postać różnych przedmiotów, broni?


Nie ma tu żadnego systemu, żadnego "lootu" jak w RPG czy MMO. Twoja postać może komuś zabrać czy znaleźć blaster bądź cokolwiek innego i po prostu to mieć, jeśli chce. Mając kredyty z jakiegoś źródła, może sobie zamówić w grze jakiś sprzęt z Holonetu. Brak tu regulacji i raczej nie jest to w żadnym stopniu ważna część rozgrywki ani jej cel, bo nasza gra ma bardzo niewiele wspólnego z cRPG.
Awatar użytkownika
Ashtar Tey
Rycerz Jedi
 
Posty: 1763
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47
Nick gracza: Gluppor

Poprzednia

Wróć do Ekran informacyjny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość