Jedi Knight IV

Miejsce wolnych rozmów na dowolne tematy niedotyczące spraw organizacji.

Jedi Knight IV

Postautor: Neil Danadris dodano: 12 wrz 2017, 23:08

http://www.komputerswiat.pl/gamezilla/n ... i-knight-3



Polecam przejść bezpośrednio do youtube'a i tam klikać "następne" - filmików łącznie jest bodajże 7, ponadto w podlinkowanym artykule można znaleźć link do pobrania tego dema i przekonać się jak wygląda i działa na waszych komputerach.

Jakie są wasze odczucia na temat potencjalnego powstania JK4? Dla mnie to trochę małe marzenie - Battlefronty to nie do końca mój klimat, za to z ogromną przyjemnością zagrałbym w kolejną odsłonę charakterem przypominającą JK2 czy JK3. Obawiam się, że przy dość rygorystycznej polityce Disneya względem nowego kanonu będzie to niemożliwe, bowiem wymagałoby wdrożenia przedstawionej w grze historii w poczet kanonu, co znacząco obniża szanse na tego typu produkcje.

Mimo wszystko uważam, że klimat SW na współczesnych silnikach daje efekt nie do podrobienia. Gdyby taka gra miała wyjść na silniku Unreala, staje mi na samą myśl o potencjale do modyfikacji.
Awatar użytkownika
Neil Danadris
Honorowy członek
 
Posty: 1186
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47

Re: Jedi Knight IV

Postautor: Gluppor dodano: 13 wrz 2017, 0:05

Odpowiem tu w najprostszy możliwy sposób, który jednocześnie jest skrajnie przewidywalny, biorąc pod uwagę nasze doświadczenia z JK3.

Oczywiście, że wygląda to zajebiście i silnik Unreala daje niesamowite w porównaniu możliwości w każdm niemalże aspekcie. Najgorsza kwestia, to zdolność do modowania. Jedyny powód, dla którego (od strony czysto technicznej) nadal w to gramy to to, że mamy dostęp do tylu map/skinów/modeli/broni (w skrócie assetów), co oczywiście wynika ze skrajnej prostoty w dodawaniu tego typu rzeczy, bo każdy może się nauczyć podstawowego składania plików .pk3, przy odrobinie pracy i poznaniu narzędzi. Nie wiem tego na pewno, bo nigdy się tym nie interesowałem, ale domyślam się, że w przypadku silnika U4 tego typu rozwiązania też są dostępne. Ale nakład pracy i wymagana wiedza stanowi tu bardzo poważny pułap. Z mojej perspektywy: stworzenie całkiem przyzwoitej mapy dla JK3 nie jest trudne, bo prostota silnika to również prostota tworzenia assetów. W U4 pewnie nigdy bym nie umiał stworzyć czegokolwiek, bo po prostu wyglądałoby to tragicznie.

Oczywiście, sprawę załatwiłoby zaangażowanie środowiska, które się na tym zna i umie to robić. Ale raz, musiałoby to być oficjalne, co jak sam zauważyłeś, raczej się nie zdarzy. Dwa, byłoby pewnie zrobione na zasadzie zamkniętej gierki AAA, nawet nieważne, czy SP czy MP, bo i tak nie dawałoby żadnych możliwości pod kątem RP. Po trzecie, nawet w przypadku idealnych warunków nigdy nie bylibyśmy w stanie przenieść naszej rozgrywki na te standardy.

Tak żeby dokonać syntezy, żeby to miało sens, musielibyśmy być zdolni do stworzenia środowiska, które dawałoby tak dużą prostotę tworzenia jak JK3, co oczywiście jest niemożliwe. Fajnie to wygląda, ale z tego będzie co najwyżej nowy Battlefront, a nie JK.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gluppor
Rycerz Jedi
 
Posty: 1608
Rejestracja: 08 kwie 2010, 9:47


Wróć do Kantyna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość