O nas



WPROWADZENIE


Od lewej: Rycerz Danadris, Padawan Kelan, Rycerz Gluppor, Padawan Raxem, Inkwizytor Bart, Uczennica Vile, Padawan Calius, Padawan Xarthes


Opowieści o Jedi zna niemal każdy - od najmłodszych dzieci po starców. Legenda Obrońców Pokoju na dobre wbiła się w kulturę i historię Galaktyki, a mistyczna Moc wciąż pozostaje jednym z najciekawszych zjawisk nie mających naukowego wytłumaczenia. Choć odrodzony Zakon wydaje na świat coraz to nowych bohaterów, spotkanie jednego z nich to wciąż względna rzadkość. Chyba że ma się odrobinę szczęścia i natknie na członków tajemniczej grupy wędrujących Jedi...

Pierwsze pogłoski o istnieniu grupy datować można na rok 23 ABY. Już wtedy wokół jej powstania krążyły liczne, mniej lub bardziej szalone teorie. Niektórzy doszukiwali się w niej reliktu starego Zakonu Jedi, inni wysnuwali śmiałe hipotezy dotyczące tajemnej placówki działającej w cieniu Prakseum, którą Jedi mieli porzucić. Jedno jest pewne: skądkolwiek się wzięli, działają sprawnie - i nad wyraz skutecznie.

Pierwszy konkretny ślad pozostawili po sobie na Dantooine. Lokalna ludność wciąż wspomina krwawą inwazję droidów niewiadomego pochodzenia, którą Jedi zdołali powstrzymać. Choć blizny po tych wydarzeniach na zawsze pozostaną w sercach spokojnych mieszkańców, niecodzienna pomoc, którą otrzymali, zapisała się w nich równie mocno. To zresztą nie jedyna sprawa, do której Wędrowcy przyłożyli rękę: rozwikłanie zagadki znikających dzieci, zakończenie fali zachorowań na niezidentyfikowaną zarazę atakującą ciało i umysł - o tym, i wielu innych, na Dantooine wciąż się mówi. "Dzień, w którym Jedi wrócili do Enklawy, był najlepszym dniem mojego życia. Będę wnukom opowiadać" - zapewnia Marvie Starrs, rolnik, lat 35.

Kiedy Enklawa została przekazana w prywatne ręce w roku 24 ABY, po Jedi nie było już śladu. Ten okres istnienia grupy pełen jest niejasności i kolejnych teorii. Tu najczęściej pojawia się wzmianka o Nieznanych Regionach, choć nie ma żadnych dowodów na to, jakoby Jedi rzeczywiście tam byli. Pewnym jest natomiast, że dokładnie rok później zanotowano ich obecność na Onderonie. Nieoficjalnie mówi się, iż to oni stali się katalizatorem buntu przeciwko nowemu reżimowi narzuconemu przez paramilitarną organizację SOO (Służby Ochrony Onderonu). Istnieją nagrania dokumentujące udział Jedi w walce na powierzchni planety, a onderońskie i republikańskie władze potwierdzają, że powstanie niepodległościowe nie powiodłoby się bez ich wsparcia. Prakseum odmówiło przedstawienia swojego stanowiska w tej sprawie.

Obecna lokalizacja Jedi nie jest znana, a opinie znawców tematu są podzielone - część wskazuje Zewnetrzne Rubieże, inni sugerują Światy Środka. Z różnych stron Galaktyki napływają nowe wiadomości o rzekomym pojawieniu się Jedi: Ord Trasi, Bakura, Eriadu czy Ossus to tylko niektóre z domniemanych miejsc ich pobytu. Wiele związanych z nimi historii mrozi krew w żyłach, inne wydają się niedorzeczne, jak choćby współpraca z Mandalorianami przy ataku na rządowe więzienie w sercu Coruscant. Swego czasu głośno było o udziale grupy w wyzwoleniu Dorin, wsparciu lokalnej policji na Kuat czy działaniach militarnych na Ithor. Mimo tak licznych doniesień, grupa pozostaje nieuchwytna, a cel jej istnienia - nieodgadniony.

Teraz, gdy nad Galaktyką zawisło widmo śmiertelnego zagrożenia, a Prakseum wciąż milczy, coraz częściej wspomina się tajemniczych Wędrowców. Czy znów się ujawnią? Po której stronie się opowiedzą - biernego, zastraszonego Zakonu czy Republiki, która zaczyna podejmować nieśmiałą walkę z najeźdźcą? A może, jak sugerują złośliwi, Jedi skorzystali ze swojego talentu i zaszyli się gdzieś, gdzie nikt ich nie znajdzie?

Jedno jest pewne - agresja Yuuzhan Vongów, obcej potęgi spoza znanego nam Wszechświata, rzuciła blady strach na wszystkich mieszkańców Galaktyki. W czasach, gdy ważą się nasze losy, bardziej niż zwykle potrzebujemy bohaterów. Czy znajdziemy ich wśród wędrujących Jedi?

SZLAKIEM JEDI


Szlakiem Jedi to organizacja roleplayingowa prowadząca rozgrywkę w świecie Gwiezdnych Wojen, w czasach początków Nowej Republiki. Nasza działalność ma tylko jeden, prosty cel – budowę jak najbardziej szczegółowego, klimatycznego i porywającego świata na bazie kanonicznej historii uniwersum GW.
Już sama nazwa wiele mówi o naszej działalności. Odgrywamy postacie uczestniczące w podróżach tytułowym„Szlakiem Jedi” - zrzeszeni naukami Jasnej Strony Mocy, prowadzimy działania godne Zakonu, lecz w oderwaniu od jego nowych struktur i placówek. Trzonem wędrówki tą drogą jest nauka – każdy spośród nowych bohaterów tej kampanii podejmuje się poznawania ścieżek Jedi od stopnia Adepta. Studiując podstawy władania mieczem świetlnym i medytacji - aż do stopnia pełnoprawnego Rycerza Jedi po zakończeniu szkolenia ze swym własnym mentorem.

Klimat

Dążymy do uzyskania jak najpełniejszego klimatu i najbardziej realistycznej rozgrywki, obdartej z jakichkolwiek umowności. Świat naszej gry to odseparowane od prywatnych relacji, lecz jednocześnie otwarte środowisko. Podróże "Szlakiem Jedi" nie mają spisanej, ustalonej z góry fabuły czekającej jedynie na odegranie. Wynik każdego działania zależny jest wyłącznie od postaci i decyzji jakie podejmą. Tak jak nasi właśni bohaterowie są samodzielnymi, odrębnymi i wyjątkowymi kreacjami – tak są nimi także nasi przeciwnicy i sojusznicy.
Za podstawę budowy najbardziej emocjonujących i autentycznych wydarzeń, misji i wypraw uznajemy kreację bohaterów wraz z ich jak najbardziej złożoną i kompletną psychiką, a także relacji nawiązujących się między nimi. Przebieg całej, prowadzonej już od kilku lat fabuły – wynika właśnie z podjętych przez każdą z postaci działań.

Ustrój

Jesteśmy ugrupowaniem w pełni demokratycznym – poza wyłączną odpowiedzialnością za prowadzoną rozgrywkę, członkowie Rady Jedi podejmują jedynie decyzje administracyjne. Wszystkie pozostałe kwestie są przegłosowywane w składzie pełnoprawnych członków organizacji, a więc od stopnia Padawana wzwyż. Skład samej Rady jest także ustalany w głosowaniu ogólnym. Dzięki temu każdy ma realny wpływ na działanie "Szlaków Jedi" i może wprowadzać własne pomysły.

Doświadczenie

Historię przez nas budowaną trudno nazwać raczkującą – to nowy, niezwykły epizod w świecie kształtowanym przez postacie stworzone nawet do pięciu lat przed tą organizacją – w 2008 roku. Naszym fundamentem są wątki i bohaterowie budowani na przestrzeni od kilkunastu do kilkudziesięciu miesięcy – na przestrzeni kilkudziesięciu misji, kilkuset kluczowych sesji RP i kilku tysięcy godzin wspólnej gry. Cały ten czas spędzony na kreowaniu swojej roli w uniwersum nie może jednak z pewnością zostać nazwany straconym, lecz jest źródłem nieustającej satysfakcji, która płynie z pasji do tego, co robimy.

Członkostwo

Każdy nowy bohater tego świata musi być wrażliwym na Moc kandydatem na Jedi – to, w jaki sposób zostanie później uczestnikiem podróży, będzie decyzją jednego z prowadzących grę – Game Masterów. To indywidualne podejście pozwala na jeszcze lepsze wczucie się w nasz klimat oraz znalezienie w nim swojego własnego, wyjątkowego miejsca.
Nasza rozgrywka prowadzona jest w ramach zmodyfikowanej wersji Open Jedi Project – niezwykle realistycznego i złożonego moda do gry JK3: Jedi Academy. Spoiwem gry jest nasz autorski System RPG, precyzyjny Regulamin i garść dodatkowych regulacji, zapewniających zupełnie autonomiczne działanie dynamicznego świata rozgrywki, który pozostaje w pełni otwarty, a jego reguły są jasne i uporządkowane. Funkcję uzupełniającą pełni w tym zakresie dział forum Informacje.
Żaden, nawet najbardziej dokładny opis, nie potrafi jednak w pełni oddać klimatu i charakteru naszej rozgrywki. Jedynie samodzielne wkroczenie na Szlak Jedi pozwoli to zrozumieć. Dokąd prowadzi? To już zależy od Ciebie, czytelniku...




POCZĄTKI

Podróże Szlakiem Jedi narodziły się w marcu 2013 roku, lecz - jak już wspomniano - organizacja kontynuuje historię, którą nasi współzałożyciele budowali jeszcze w Akademii Jedi na Yavin IV. Rycerze Bart i Kaldar - Radni Akademii - od roku 2007 zbudowali de facto cały późniejszy obraz organizacji, tworząc jej system RPG, regulamin, forum, opracowania chronologii, a także prowadząc wszystkie nabory, organizując współpracę z serwisami internetowymi i wreszcie - prowadząc wszystkie wątki fabularne poza jednym. To pozwoliło na bezproblemową kontynuację dzieła, gdy 1 marca 2013 roku, blisko rok po rezygnacji Rycerzy Kaldara i Neila (znanego wówczas jako San Duur), Akademię na Yavin IV opuścił Rycerz Bart, a wraz z nim połowa ówczesnych studentów. Powód był prosty - wieloletnie ataki ze strony pozostałej części zarządu organizacji sięgnęły zenitu, objawiając się wrogością kadry wobec studentów, naganą promowania ich aktywności, a nawet działaniami stricte przeciwko nim z powodu niechęci do ich postaci. Drastyczna decyzja o odłączeniu się od struktur Akademii umożliwiła jednak stworzenie nowego, lepszego i lepiej działającego tworu, który dodatkowo przestał być nękany przez ciągłe spory i nieporozumienia.

cron